Diaconale vriendendienst Diaconale vriendendienst
Diaconale vriendendienst.
De Mariakerk is gestart met de diaconale vriendendienst.
Wat houdt dat in?
Er bereiken ons steeds meer berichten dat de sociale nood binnen Vollenhove toeneemt. Mantelzorg zal een steeds grotere rol gaan spelen in de zorg rondom zieken, ouderen en eenzamen. Helaas kan niet iedereen een beroep doen op familie, vrienden of kennissen om hand- en spandiensten te doen. De diaconale vriendendienst kan hier iets in betekenen.
Hoe?
We zoeken u: man, vrouw, ouder of jonger, zelfs de jeugd kan een steentje bijdragen! Iedereen kan iets betekenen als vrijwilliger die eenvoudige klusjes kan doen in en rondom het huis. Bijvoorbeeld snoeiwerkzaamheden, iets ophangen, iets repareren enz. Vrijwilligers die een zieke/partner willen begeleiden bij ziekenhuisbezoek, die even willen bijspringen om op te passen als een vader of moeder uitvalt, die gezeldschap willen zijn bij wandelen, bij een kopje koffie, bij lezen, die bij nood de boodschappen willen halen samen met de hulpvrager.
Kortom: eenvoudige, praktische hulp die het leven van ouderen, zieken en eenzamen zeker kan veraangenamen.
Wie voelt zich uitgedaagd en aangesproken? Als we samen onze schouders eronder zetten, kunnen we concreet iets betekenen voor onze naaste!
Formulieren voor de aanvraag voor hulp of voor het aanbieden van hulp liggen in de kerk. U kunt ook telefonisch contact opnemen met Trijntje Grendelman(243177) of Aaltsje Idzenga(243458).