Zanggroep "Vocaal" Zanggroep "Vocaal"

"Vocaal" is een zanggroep, samengesteld uit 3 sopranen, 2 alten, 2 tenoren en 2 bassen. We zingen 4- stemmig en leren ons datzelf aan.

Wij zijn met het eerste Mariakerk muziekfestival gevraagd om te zingen, omdat er iemand uitviel en de tijd opgevuld moest worden.
Het samen zingen beviel ons goed en zo zijn we begonnen.

Met de kerstnachtdiensten in de Kleine- of Mariakerk mochten we optreden en we verzorgen in de Taizediensten het zanggedeelte.

We oefenen wanneer we zin hebben of wanneer het nodig is, meestal zondags nà de kerkdienst en we zingen voornamelijk à Capella. Het leuke van een kleine groep is, dat je gemakkelijk onderling overlegt. We hebben meerdere dirigenten,
iedereen kan muziek aanleveren, partijen veranderen en aanpassen als het nodig is .

Onze naam is: "Vocaal", want het koortje van.... o.i.d, is niet zo'n passende naam.

We treden niet zo vaak op, maar dat is ook niet onze bedoeling.
We doen dit als hobby, want iedereen zingt ook al in andere of meerdere koren.
Maar we houden van zingen, dus blijven we ook als "Vocaal" zingen.

Onze map met liedjes wordt wel steeds dikker, omdat we toch steeds weer wat nieuws aan willen leren.
Als we dan een keer gevraagd worden, zingen we niet steeds  hetzelfde repertoire.

Wilt u meer weten,
vraag  Coby, Aaltsje, Sietse, Hein of Wietze.